Payidar.NET - Bilgi ve Paylaşım Forumu
Geri Git   Payidar.NET - Bilgi ve Paylaşım Forumu > Genel > Sağlık


Sağlık Sağlam üye sağlam forumda bulunur gerçeğine binaen, sağlık sorunları ve haberlerini merak edenler için müstesna bir bölüm. Forum reviri.

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #1 (permalink)  
Eski 06.10.06, 22:10
hakan3232 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Forum Vekili
 
Giriş tarihi: 15.07.06
Konum: TÜRKİYE
Yaş: 29
Mesajlar: 2.620
Karizma Puanı: 371
hakan3232 is infamous around these parts
Arrow Stresi yenmek için çay için

Düzenli olarak siyah çay içmenin, stresin hızlı biçimde yenilmesine yardımcı olduğu bildirildi.

06 Ekim 2006


Psychopharmacology dergisinde yayımlanan araştırma çerçevesinde, 6 hafta boyunca günde 4 bardak çay içen erkeklerde çay yerine başka bir içecek tüketenlere oranla stres hormonu kortizol seviyesinin daha düşük olduğu tespit edildi.

İngiliz bilimadamlarının yaptığı araştırma bu kişilerin stres seviyelerinin yükseltilmesi için verilen görevlerden sonra büyük bir rahatlama hissettiklerini gösterdi.

Araştırmanın yazarlarından, London College Üniversitesi'nde Epidomoloji ve Kamu Sağlığı bölümünde görevli Andrew Steptoe, araştırmanın sonuçlarının önemini vurgulayarak, akut stresin yavaş atlatılmasının koroner kalp hastalığı gibi kronik hastalıklarla bağdaştırılma riskinin yüksek olduğuna dikkati çekti.

Steptoe, çayın stres hormonunun normal seviyeye gerilemesine yardımcı olduğunu ifade etti.

Araştırma kapsamında 75 erkeğin iki gruba ayrıldığı, bunlardan birine meyve aromalı siyah çay, diğerine ise çay tadan başka bir kafeinli içecek verildiği belirtildi.

Araştırmacılar, 6 haftanın sonunda katılımcılara, 5 dakikada sunum hazırlamak ve teslim etmek gibi stres seviyelerini yükseltmeyi amaçlayan testler verildiğini, bu testler sırasında her iki gruptaki kişilerin stres sevileri, tansiyon ve kalp atışlarının benzer çıktığını kaydettiler.

Ancak verilen görevlerin sona ermesinden 50 dakika sonra çay içenlerde kortizol seviyesinin ortalama yüzde 47 oranında düştüğü, bunun diğer grupta yüzde 27'de kaldığı saptandı.

Steptoe, çayın içindeki hangi maddelerin buna yol açtığının ise henüz bilinmediğini söyledi.
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

  Payidar.NET - Bilgi ve Paylaşım Forumu > Genel > Sağlık


Konuyu Toplam 1 Kullanıcı okuyor. (0 Kayıtlı kullanıcı ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Yeni konular gönderemezsiniz
Mesajlara cevap yazamazsınız
Mesajınıza eklentiler ekleyemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

BB Kodu açık
[IMG] Kodu açık
HTML-Kodu kapalı
Trackbacks are açık
Pingbacks are açık
Refbacks are açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Real'i yenmek için oynayacağız Juventus|F.C Diğer 0 26.08.06 22:02
Takım üzerindeki stresi attı Juventus|F.C TS - Trabzonspor 1 25.08.06 12:17
G.Antep, Trabzon'u yenmek peşinde Juventus|F.C Süper Lig 0 17.08.06 19:09
Zulüm Gören Müslüman Kardeslerimiz Için Ve Insanlik Için birkanulger2 Söylemek İstediklerim 2 05.08.06 14:50


Tüm Zamanlar GMT +2 Olarak Ayarlı. Şuanki Zaman: 23:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.3.0